KMO-Portfeuille

Wij zijn officieel dienstverlener voor de KMO-portefeuille.

Dit betekent dat Vlaamse ondernemers tot 30% korting kunnen ontvangen bij aankoop van trainingen van Mark Bongers Academy.

WAT IS DE KMO-PORTEFEUILLE?

Het is een steunmaatregel waardoor je, als Vlaamse ondernemer, financiële steun krijgt van de Belgische overheid bij de aankoop van diensten die de kwaliteit van jouw onderneming verbeteren. Dit geldt ook voor de trainingen van de Mark Bongers Academy!

HEB JE RECHT OP 20% OF 30% KORTING?

  • Bedrijven met minder dan 50 fulltime werknemers hebben recht op 30% steun (tot maximaal € 10.000).
  • De subsidie van 20% geldt voor alle ondernemingen die tussen de 50 en 250 fulltime werknemers hebben. De maximale vergoeding is € 15.000.

HOE VRAAG JE SUBSIDIE AAN?

Uiteraard kom je alleen voor steun in aanmerking als kmo of bij het beoefenen van een vrij beroep. Ben je nog niet geregistreerd? Doe dit dan via www.kmoportefeuille.be.

Voordat je een kmo-aanvraag indient, moet je je eerst aanmelden voor deelname aan een online training. Je hebt tot uiterlijk 14 dagen na de start van de training om je aanvraag in te dienen. Omdat je de training op onze locatie in Nederland volgt wordt de btw door Mark Bongers Academy verlegd. Deze staat dus niet op de factuur.

Het registratienummer van Mark Bongers Academy is: DV.O237277. Via je persoonlijke omgeving op de KMO-website kun je de status van de aanvraag volgen.

STAPPENPLAN VOOR AANVRAGEN KMO-SUBSIDIE (FACEBOOK BUSINESS MASTERY)

STAP 1: INSCHRIJVEN OPLEIDING EN OPSTELLEN FACTUUR

Stap 1: Je schrijft je in voor de opleiding en ontvangt de factuur.
Stap 2: Je vraagt de subsidie aan via deze link: https://www.vlaio.be/nl/subsidies-financiering/kmo-portefeuille
Stap 3: Wij controleren en bevestigen je subsidie aanvraag.
Stap 4: Je betaalt jouw deel van de cursusinvestering en de subsidie wordt toegevoegd.
Stap 5: Je betaalt de factuur zodat het gehele bedrag naar ons wordt overgemaakt.
Stap 6: Jij of een medewerker volgt onze training.

 

Stap Subsidie (Binnenkort beschikbaar)

 

WIJ ZIJN OFFICIEEL DIENSTVERLENER VOOR HET STAP BUDGET

Dit betekent dat je voor onze opleidingen gebruik kunt maken van het STAP Budget en maximaal € 1000,- inclusief btw subsidie kunt krijgen voor scholing en ontwikkeling. In het STAP-scholingsregister vind je een overzicht van onze opleidingen die je met het STAP Budget kunt volgen. 

WAT IS HET STAP BUDGET?

STAP (Stimulering Arbeidsmarkt Positie) is een regeling van de Nederlandse overheid ter vervanging van de huidige belastingaftrek voor studiekosten. Met het STAP-budget profiteer je bij het volgen van een training of opleiding van een vergoeding van maximaal €1.000. Vanaf 1 maart 2022 kom je 1 keer per jaar voor deze subsidie in aanmerking.

VOOR WIE IS HET STAP BUDGET GESCHIKT?

Iedereen die een band heeft met de Nederlandse arbeidsmarkt kan een STAP-budget aanvragen. Dus niet alleen mensen in loondienst, maar ook ondernemers, zzp’ers en werkzoekenden. Je hoeft enkel aan de volgende drie voorwaarden te voldoen:

  • Je bent minstens 18 jaar oud en hebt de pensioenleeftijd nog niet bereikt
  • Je bent EU-burger óf partner van een EU-burger
  • Je bent in de afgelopen 2 jaar voor minstens 6 maanden in Nederland verzekerd geweest voor de volksverzekeringen

HOE VRAAG JE DE SUBSIDIE AAN?

Het STAP-budget kan digitaal worden aangevraagd via het STAP-portaal van UWV. Het eerste zogenaamde aanvraag tijdvak loopt van 1 maart tot en met 30 april 2022. Daarna volgen voor dit jaar nog meerdere aanvraag tijdvakken.
Voor alle tijdvakken geldt: op=op!

Let bij het indienen van een subsidieaanvraag op de volgende geldende voorwaarden:

  • Schrijf je voorafgaand aan je aanvraag in voor een training. Je hebt namelijk een aanmeldingsbewijs nodig om je aanvraag te kunnen voltooien. We sturen deze binnen 1 werkdag na je inschrijving als pdf-bijlage via de mail.
  • De training of opleiding moet binnen 3 maanden na afloop van het aanvraagtijdvak te starten. Dus heb je in maart-april een aanvraag gedaan? Dan moet de scholingsactiviteit uiterlijk op 31 juli starten.
  • Mocht het STAP-budget om een of andere reden niet worden toegekend, dan kun je je inschrijving kosteloos annuleren

Benieuwd naar alle voorwaarden? Ga naar Rijksoverheid

VOORWAARDEN

Wij zijn aangesloten bij de NRTO en houden ons aan de gedragscodes en voorwaarden van deze branchevereniging:

  NRTO Gedragscodes consumenten en zakelijke markt
  Algemene voorwaarden Mark Bongers Academy (zakelijke markt)
  Algemene voorwaarden NRTO (consumenten markt)
  Klachtenprocedure